Wednesday 8 May 2013

דגים


?אילו דגים חיים עם בעלי חיים אחרים

דגים מסוימים חיים עם יצורי ים אחרים בשותפותך ששני הצדדים מפיקים תועלת ממנה. שותפות כזו מכונה סימביוזה או חיי שיתוף.
שושנות-ים גדולות הנמצאות בשוניות אלמוגים צדות את מזונן באמצעות זרועות הציד הצורבות והארסיות שלהן, אבל דג השושנון חי בשלוה וללא פגע בין זרועות הציד הללו.
אם דגים אחרים ינסו לצוד את השושנון, אז שושנת-הים תצרוב אותם ותאכל אותם. בתמורה לכך עוזר השושנון לשושנת-הים ומביא לה מזון שצד.




?מהם דגים דואים

דגים מעופפים חיים בסמוך לפני המים באזורים חמימים. הם נמלטים מסכנה בדרך בלתי רגילה : שני הסנפירים  הגדולים שלהם נראים כמו כנפים. אם מתקיפים אותם, הם יכולים לנתר אל מחוץ למים ולדאות למרחק של עשרה מטרים או יותר.




?איזה דג בונה קן מבועות אויר

הקרבנון ההדור חי בנהרות הזורמים באטיות בדרום מזרח אסיה. הוא מגן על ביציו מפני טורפים. הזכר בונה קן מבועות אויר, ועוטף אותו בלחה הנפלטת מפיו כדי למנוע את התפוצצות הבועות. אז הוא מלקט את הביצים, דוחף את כולן לתוך הקן ועומד על המשמר לידו.




?איזה דג ממין זכר מביא דגיגם לעולם

אצל כמה מינים של דגים הנקבות מביאות לעולם ולדות חיים. ולדות אלה בוקעים מביצים המחוזקות בתוך גופה של הנקבה. סוסני-ים יוצאי דופן מבחינה זו, וזאת מאחר של שהזכר הוא המביא את הוולדות לעולם. הנקבה מטילה את ביציה בתוך כיס דגירה מיוחד הנמצא על בטנו של הזכר. הביצים מתחברות לדופן הפנימית של הכיס, ושם הן מוזנות עד לעת בקיעת הדגיגים מהביצים. כל סוסני-הים הזעירים עוזבים את הכיס בעת ובעונה אחת.



No comments:

Post a Comment