Wednesday 8 May 2013

כללי על יונקים


?מהו יונק

אין דמיון חיצוני בין עכברים, עטלפים, ג'ירפות, נמרים, ולוויתנים, אבל כולם שייכים לקבוצה אחת של בעלי חיים המכונה יונקים. לכל היונקים יש כמה תכונות משותפות: הם בעלי דם חם, יש להם פרווה או שערות על גופם, וגופם נתמך בשלד העשוי עצמות. רוב היונקים יולדים ולדות חיים, והאימהות מיניקות אותם בחלבן. כל הדברים הללו נכונים גם לגבינו, בני האדם, ולכן גם אנו שייכים למחלקת היונקים.


?כמה מיני יונקים יש בעולם

קיימים לפחות 4,300 מינים שונים של יונקים בעולם. לעתים מתגלה מין חדש שך יונק, אבל נראה שרוב המינים הקיימים כבר ידועים לאדם.


?מה גודלם של היונקים

טווח הגדלים והצורות של היונקים רחב מאוד – מזעיר ועד לענקי. כחצי מכללי היונקים המוכרים הם מכרסמים קטנים, כמו למשל סנאים ועכברים, וכרבע ממחלקת היונקים הם עטלפים. יונקים מסוימים, כמו פילים לוויתנים ואריות, מגיעים לממדים גדולים מאוד. הלוויתן הענק החי בימים הוא היונק בגדול מכולם, ומשקלו עולה על 150 טונות. היונק היבשתי הגדול ביותר הוא הפיל האפריקני, ומשקלו עשוי להגיע לשמונה טונות. 






?איך יונקים צעירים לומדים

יונקים מעניקים לצאצאיהם הצעירים הגנה ואימון רבים יותר מאשר בעלי חיים אחרים. יונקים צעירים לומדים מאמותיהם מיומנויות רבות, כמו מציאת מזון והימנעות מסכנה. לעתים גם האב מטפל בצעירים. הוא מגן עליהם מפני התקפות של אויבים, ועוזר למצוא מזון בשבילם.

No comments:

Post a Comment